Archiwum-2021-Grupa 12

„Wiosenny ogród”

kw. 7, 2021 | Archiwum-2021-Grupa 12

  1. „Odgłosy wiosny”- zagadki słuchowe; rozpoznawanie odgłosów przyrody. Link https://www.youtube.com/watch?v=gFCgkwrp1D8

  2. „Zwierzęce gadanie”-  ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach: kra, kwa, kum, kle, miau na podstawie wiesza J. Beszczyńskiego. Usprawnianie narządów mowy.

     

    „Zwierzęce gadanie”
    PDF Drukuj Email

    J.Beszczyński

    Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce?
    Kle, kle, kle…

    Co mówi żabka, gdy bocianów tłum?
    Kum, kum, kum…

    Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?
    Miał, miał, miał…

    Co mówi kura, gdy znosi jajko?
    Ko, ko, ko…

    Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku?
    Ku-ku-ryku…

    Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?
    Mee, mee, mee…

    Co mówi krowa, gdy brak jej tchu?
    Mu, mu ,mu…

    Co mówi piesek, gdy kość by zjeść chciał?
    Hau, hau, hau…

    Co mówi baran, gdy spać mu się chce?
    Be, be, be…

    Co mówi ryba, gdy coś powiedzieć chce?

    NIC! Przecież ryby nie mają głosu…

     

  3. „Pierwsze oznaki wiosny”- film edukacyjny poświęcony zwiastunom wiosny. Utrwalenie nazw roślin, zwierząt budzących się do życia oraz ptaków, które przylatują wiosną do Polski. Ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.  Link: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
  4. – „Wiosenny ogród” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych. Malowanie farbami przy jednoczesnym słuchaniu utworu Vivaldiego „Cztery pory roku- wiosna” Rozwijanie wyobraźni twórczej dziecka.  Link: https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI 

  5. „Wiosenny taniec”- improwizacja ruchowa do utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z wykorzystaniem zwiewnych chust. Rozwijanie poczucia rytmu oraz umiejętności wyrażania muzyki gestem, ruchem.
  6. Spacer w najbliższej okolicy – szukanie oznak wiosny.

Życzymy miłej zabawy!