Archiwum-2021-Grupa 12

Woda jaj znaczenie dla życia

maj 8, 2020 | Archiwum-2021-Grupa 12

„Woda- obejrzyj film edukacyjny, wypowiedzi dzieci na temat obejrzanego filmu; ukazanie znaczenia wody w życiu człowieka oraz kształtowanie nawyku oszczędnego korzystania z wody.

link: https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

Rodzic czyta zagadkę, wprowadzając dziecko w temat zajęcia.

W niej się możesz kąpać,
piją ją ludzie, rośliny, zwierzęta,
bez niej nie byłoby życia na ziemi,
każdy niech o tym dobrze pamięta.

                                 (woda)

Znaczenie wody w życiu człowieka, roślin, zwierząt.

Do wykorzystania następnie potrzebne będzie „domino obrazkowe” z Wyprawki, str.55.  Dziecko wypycha kwadraty, na których są różne zwierzęta, rośliny ale też przedmioty. Rozkłada obrazki na dywanie.

Zadaniem dziecka jest wybranie spośród rozsypanych obrazków, wszystkie te, na których jest coś, lub ktoś, komu do życia potrzebna jest woda (dziecko powinno uzasadnić).

Poznanie właściwości wody.

Dziecko siada przy stoliku, na którym jest przygotowana łyżeczka i szklane naczynie z wodą przegotowaną.

Dziecko próbuje określić cechy wody. Sprawdza jak smakuje, jaki ma zapach i opisuje jej kolor; rodzic zwraca uwagę na higienę oraz na to, że pić można tylko przegotowaną wodę. Dziecko przelewa wodę do naczynia, by ustalić jej kształt. Rodzic prosi dziecko, aby wymieniło różne formy występowania wody( kałuże, stawy, rzeki, jeziora, morze).

Rodzic przypomina dziecku jak zachowuje się woda w różnych temperaturach np. jak jest bardzo zimno,  to co się dzieje z wodą? (zamarza), a jak gotuje się woda? ( wrze, paruje).

Zabawa ruchowa „Powódź”. Dziecko rozkłada na dywanie kilka gazet. Rodzic włącza dowolną muzykę, a dziecko chodzi pomiędzy gazetami. Gdy rodzic wyłączy muzykę i powie „powódź” dziecko szybko wchodzi na gazetę, (powtarzamy kilka razy).