Dzień dobry powitanie z Wami zaczniemy od piosenki „Budujemy ciszę” – śpiewajcie piosenkę, pokazując ruchem jej treść:https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=tb5TAMjnNvM
Budujemy ciszę, budujemy ciszę, (naśladujemy gest budowania – stawiając na przemian dłoń za dłonią, coraz wyżej)
budujemy z klocków ciszę,
prawym uchem słyszę, lewym uchem słyszę, (nadstawiamy prawe/lewe ucho)
bardzo dobrze słyszę ciszę (pokazujemy uszy, potem kładziemy palec na usta)
Dzielnie pompujemy, dzielnie pompujemy (naśladujemy pompowanie)
Balon ciszy bo tak chcemy (pokazujemy dłońmi wielki balon)
Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy (nadstawiamy prawe/lewe ucho)
Jak w piwnicy tupią myszy (uderzamy o podłogę dłońmi)
Hałas przeganiamy, hałas przeganiamy (gest odganiania dłońmi)
Panią Ciszę zapraszamy, (zagarniamy dłonie do środka w geście zapraszania)
Cicho jak motyle, cicho jak motyle (kładziemy palec na usta, robimy skrzydła z rąk)
Posiedzimy tu przez chwilę. (kładziemy dłonie na podłogę)
„Co tak brzęczy?” – wprowadzenie do tematu zagadką słuchową – połóżcie się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczy, wsłuchajcie się w odgłosy, które za chwilę usłyszycie i wyobraźcie sobie gdzie możecie się znajdować. Następnie rodzic pyta o wyobrażenia i przypuszczenia. Informujemy dzieci ze byliśmy w ulu a kto tam mieszka? Pszczoły zgadza się! https://www.youtube.com/watch?v=-d3ABrrlkIs
Zapraszamy na film edukacyjny „Z kamerą wśród pszczół” https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE
- Czy pamiętacie ile pszczół liczy rodzina Kai?
- Ile żyje pszczoła?
- Jakie ma obowiązki?
- Kiedy może samodzielnie opuścić ul?
- Z czego pszczoły produkują miód?
- Ile łyżeczek miodu produkują w ciągu życia?
- Czy pszczoły same zjadają swój miód?
- Jakie zadanie mają trutnie?
- Jaka pszczoła dożywa 5 lat?
- Czym zajmuje się królowa?
Karty pracy kpp_57_1a kpp_57_5a kpp_57_5b
,,Kolorowa łąka” – zapraszamy do wykonania pracy plastycznej za pomocą kulki i farb, czerpanie radości podczas wykonywania pracy https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0
„Kwiatowa piosenka” – zapoznanie z piosenką i zabawa ruchowa przy piosence, kształtowanie umiejętności wokalnych , rozwijanie pamięci słuchowej. https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY
Pamiętajcie o częstym myciu rąk·,,Myjemy rączki’’- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.Jak myć ręce_ – plakat
Miłego dnia:) do jutra:)