„Z wizytą w gospodarstwie” – rozmowa na temat treści obrazka. Dzieci na podstawie ilustracji opowiadają, jak wygląda wiejska zagroda, nazywają jej mieszkańców oraz ich domy. Dokonują analizy obrazka, wyszukują humorystyczne sytuacje i opowiadają o nich. Środki dydaktyczne: KP4 s. 48–49, 52.
„Wyścigi traktorów” – zabawa na czas. Dziecko i rodzic tworzą parę. Jedna osoba trzyma za koc, a druga kładzie się na nim na brzuchu. „Traktor” ciągnie „wóz” do wyznaczonego miejsca, tam następuje zmiana. W ten sposób para pokonuje dystans na czas. Wygrywają wówczas, gdy w określonym czasie zdążą dotrzeć do mety na czas. Środki dydaktyczne: dwa koce, pachołki – krzesła, stoper.
„Wiejskie obowiązki” – zabawa naśladowcza. Dziecko porusza się w rytmie granej muzyki. Na przerwę w muzyce pojazdy zatrzymują się i słuchają, jaką czynność mają wykonać, np. szukanie jajek w gniazdach, karmienie kur, nabieranie wody ze studni, pielenie grządek, zrywanie owoców w sadzie. Po wymienieniu jednej czynności rodzic ponownie włącza muzykę, a dziecko znów „jeździ traktorem”. Po chwili znów następuje przerwa w grze i rodzic wymienia kolejną czynność, której wykonanie dziecko ma naśladować. Środki dydaktyczne: dowolny utwór muzyczny na CD.