Po obejrzeniu filmu edukacyjnego rodzic prosi, aby dziecko:
– wypowiedziało pierwszą głoskę, którą słyszy w słowie „zebra”,
– wyklaskało/wystukało/wyskakało sylaby tego słowa „zebra” i określiło ile jest sylab w tym słowie,
– wyklaskało głoski tego słowa „zebra” i określiło ile jest głosek w tym słowie,
– podało inne słowa rozpoczynające się głoską „z” (zegarek, złoto, zupa, zasłona).
Dziecko wyszukuje i nazywa w domu przedmioty, które mają „z” w nazwie, np. zegar. Następnie w karcie pracy (KP3, str. 60) dziecko nazywa przedmioty, które widzi na obrazkach i otacza kółkiem w nich literę „z” oraz rysuje we wskazanym miejscu obrazek, którego nazwa zaczyna się na „z”. Dokonuje samooceny pracy.
„Wesołe minki”- ćwiczenia artykulacyjne. Rodzic proponuje dziecku, w zależności od nastroju pokazywanie różnych min – wesołej, smutnej, obrażonej, zdenerwowanej, zdziwionej, wystraszonej.