Dzień dobry:)
Dobrze, że w poniedziałek już się widzimy!:)
1.Na początek oczywiście trochę ruchu:)
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2.,, Pogodowy garnek’’ rodzic prezentuje po kolei emblematy pogody, którą dziecko mają naśladować swoim ruchem. Dziecko porusza się po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki. Na przerwę w grze rodzic pokazuje emblematy pogody, a dziecko przedstawia daną pogodę ruchem np. deszcz – poruszają paluszkami z góry na dół/wiatr – podnoszą ręce do góry i falują nimi na boki, słońce- tańczy i się uśmiecha, śnieg- kuca i się kuli.
3.,, Słoneczko i chmurka’’— wykonanie matematycznej pracy plastycznej z użyciem kostki – na kartkę papieru przyklejmy według instrukcji: parasol z papilotki i drucika kreatywnego, chmury z waty oraz malujemy tyle kropli deszczu, ile wskaże nam liczba oczek na kostce. Oczywiście, żeby nie było smutno to za chmurki niech wygląda słońce:) Instrukcja :
- Na środku kartki przyklejamy złożoną na pół papilotkę, jako ,,górę” parasola.
- Na środku papilotki doklejamy drucik kreatywny, który służył będzie jako rączka parasolki.
- Z kulek waty formujemy chmury i przyklejamy je na górze kartki.
- Za chmurka rysujmy słońce
- Rzucamy kostką do gry, liczymy „oczka” i malujemy tyle kropel deszczu, ile „oczek” na kostce wypadło. (tę czynność możemy powtórzyć 5-6 razy)
4. ,,Czy wiesz, jak się ubrać i zachować w czasie określonej pogody?’’- rozmawiamy z dzieckiem na temat zachowania się w czasie: burzy, mrozu, słońca, deszczu. Następnie rodzic układa na dywanie sylwetę chłopca i dziewczynki oraz pojedynczo emblematy różnych ubrań, butów, akcesoriów, które dziecko od razu nazywa. Następnie kładziemy na dywanie emblemat pogody, po czym dziecko ubiera chłopca i dziewczynki odpowiednio do pogody – wyjaśnia co i dlaczego wybrało. Dzieci bardzo lubią tą zabawę:)
5. ,, Wiatr północy i słońce’’- dziecko słucha opowiadania na podstawie bajki Ezopa. Rodzic zwraca uwagę na morał bajki, która ukazuje wartość dobroci, którą dzielimy z innymi, a także znikomych efektów użycia siły w rozwiązywaniu problemów.
https://www.bajkowyzakatek.eu/2012/02/bajki-naszego-dziecinstwa-ezop-wiatr.html
6. Zabawa w skojarzenia – rodzic zaczyna zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem rodzic szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę.
7.Zrobienie z dzieckiem MASY KISIELOWEJ
Masa kisielowa jest delikatna i klejąca ( trzeba dodać więcej mąki aby miała konsystencją ciasta). W zależności od tego jaki dodacie kisiel będzie miała delikatny kolor np. różowy.Pięknie pachnie
Jakie korzyści:
– rozwijanie uważności u dzieci,
– wykorzystanie u dziecka potencjału,
– rozwój wyobraźni i kreatywności,.
1 szklanka mąki pszennej
7 łyżek oleju
0,5 szklanki wody
Kisiel
Do miski dodaj mąkę, wodę i olej. Połącz wszystkie składniki i powstanie ciasto. I na końcu dodaj kisiel przygotowany według instrukcji na opakowaniu.:)
8.Karty pracy w ćwiczeniówce numer 3 str. 80 i 82
Miłej zabawy:)
Pomoce prześle Państwu w wiadomości prywatnej
Źródło: