Dzień dobry Kochane Dzieci!
Zaczynamy nowy tydzień. W poniedziałek mamy dzień aktywności społecznej i ruchowo-zdrowotnej.
1. „Bajka”- słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej, poznawanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego. Wypowiedzi dzieci na temat własnego spędzania czasu.
Poproście Rodziców o przeczytanie opowiadania, następnie oceńcie, która z form spędzania czasu jest bardziej rozwijająca, a która mniej?
Opowiadanie pt. Bajka
2. „Odkrywcy pokazują”– zabawa ruchowa naśladowcza.
Dziecko stoi naprzeciw Rodzica i pokazują sobie na zmianę różne czynności, np. ćwiczenia, jazdę na rowerze, czytanie książki, grę na komputerze. Zdaniem obserwatora jest odgadnięcie nazwy zaprezentowanej czynności, po jej podaniu następuje zmiana ról. Proponujemy również zabawy ruchowe z poduszkami- zobaczcie i bawcie się dobrze!
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
3. Jakie czynności nas rozwijają? – segregowanie obrazków z czynnościami według kryterium rozwijania aktywności poznawczej. Doskonalenie posługiwania się nożyczkami.
A teraz precyzyjnie wytnijcie z wyprawki karty: 40 (1,2) „zabawy w czytanie- czasowniki” konturowe obrazki przedstawiające czynności z napisami. Wycięte obrazki włóżcie do kopert i usiądźcie z nimi na dywanie. Następnie zastanówcie się, co to znaczy dobrze lub źle spędzić czas. Podajcie odpowiedzi. Następnie rodzic prosi dzieci o posegregowanie obrazków na te czynności, które rozwijają, i te, które nie rozwijają. Manipulujcie obrazkami, przydzielając je do odpowiedniej kategorii. Uzasadnijcie swoje decyzje. Po skończonej zabawie schowajcie obrazki do koperty😊
Zróbcie karty pracy z książki cz. 4, str. 10-11
4. „Mały kucharz – kanapki”- wykonanie kanapek wg przepisu obrazkowego.
A może macie ochotę na pyszne kanapki? Zrobione samodzielnie smakują najlepiej.
https://akademia.pwn.pl/view/aa1ae34a-2ef0-36c6-8005-d61ed51f9605/36691/Zdrowy%20przedszkolak_Kanapki_przepis%20obrazkowy.pdf
Życzymy wesołej zabawy! 😊