Dzień dobry grupo X!
Przed nami kolejny wtorek czyli dzień aktywności językowej i ruchowo-zdrowotnej.
1. „Wielkanocne zabawy z literą „f”
Czas na kolejną literę.
Dzisiejszy dzień zaczynamy od zagadki poproście Rodziców o przeczytanie, a Wy odgadujcie!
Ma mnie foka i fasola,
ma mnie Filip, nie ma Ola.
W dal mnie niesie rzeczna fala,
z dymem fajki się wypalam.
Bywam w fagocie i flecie.
Kto ja jestem? Czy już wiecie?
Tak jest chodzi o literę „f”, „F”.
https://www.youtube.com/watch?v=-xmhpUCU5NE
Przyjrzyjcie się, jak wygląda litera „f”. Co Wam przypomina lub do czego jest podobna? Litera F
Przeczytajcie wspólnie z rodzicami sylaby i wyrazy, a następnie podziel je na głoski. Zaznaczcie na niebiesko litery „f”, „F” w wyrazach w których się ukryły.
Litera F- dzielenie na sylaby i głoski
Litera F- przeczytaj wyrazy
Połącz luki w podanych wyrazach z odpowiednimi literami. Litera F- przeczytaj
Narysujcie literę „f” wodząc palcem po śladzie, a następnie samodzielnie. Litera Ł- po śladzie karta pracy
Zróbcie karty pracy z książki cz. 3, str. 52, 53, 54
2. „Przygoda wielkanocna”- opowieść ruchowa z elementami ćwiczeń gimnastycznych
Czas się poruszać poproście Rodziców o przeczytanie treści opowiadania a Wy naśladujcie kolejne ruchy.
Mały zajączek (przykucają ,przykładają dłonie do głowy- robią uszy zajączka) skakał po łące
i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skaczą
w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek).Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ocierają pot z czoła raz jedna ręką raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciągają się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladują potknięcie i przewrócenie się).Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turlają się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać .Wykluły się z nich kurczątka (naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczą w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegną machają ugiętymi łokciach rękami). Były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladują śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.
Po zabawie dzieci mogą wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.
3. „Wielkanocny zajączek”- zabawa oddechowa.
Na koniec prosta zabawka oddechowa w wielkanocnej tematyce – zajączek z gumowej rękawiczki. Do jej przygotowania potrzebujecie tylko rękawiczki, papierowego kubeczka, słomki i gumki recepturki – zajączek powstał bez użycia kleju.
Wielkanocny zajączek- zabawa oddechowa
Miłej zabawy!:)